onsdag 23. september 2009

Strikk i Ørska

Mitt aller først strikketreff! Det var så utrolig koselig :)

Ble litt kjent med mange fra Hobbyboden, noe som fører til at det er enda lettere å bruke masse tid der inne... Ingen nevnt, ingen glemt ;)

Jeg tok med meg ganske så kjedelige strikketøy, men som jeg selv synes det var godt å komme godt i gang med. Først var det genseren til mammas kjæreste, i Artic fra Trysil garn. Det er en raglangenser i ribb (6 rett, 6 vrang), str. L (herre). Tok bare med stor rundpinne, 10 nøster, og ikke noe møster, så kom derfor ikke lenger enn opp til der raglandfellingen skal begynne på bolen (dette skjedde tidlig lørdag formiddag, så tenkt så langt jeg kunne kommet på den genseren hadde jeg hatt med alt jeg trengte :/ ):







Men kanskje det var likegreit, for kom også ganske langt på armene til mammas genser. Den til høyre er ferdig med armtopp og alt, den til venstre mangler vel kanskje 5 cm før fellingene begynner. Så nå er det bare å frese opp bolen også, og montere ;) (bolen er med fletter, og passet ikke helt til min formening om hjernedøde prosjekter på treff... kjipt hvis skravla går mer enn pinnene, eller enda verre; det går mer bakover enn fremover.)




Det ble jo selvsagt også handlet litt på dette treffet, da. Ikke det at jeg egentlig hadde noe særlig med penger å bruke, men fikk da skrapa sammen littegrann. Her er "fangsten":


Dette er Trollgarn, kjøpt hos Trollmor :) De 3 rosa nede til høyre, er Cherry Tree Hill, kjøpt hos MaritHB, mitt aller første dyre luksusgarn, gleder meg til å prøve det!! :)
(takk til Amylin for lån av garnvinde og nøstemaskin, og for at jeg har innsett at det er strengt tatt en nødvendighet ;) )



Dette har jo vridd seg :S
Det er u hvert fall 10 nøster bris og 3 nøster Føn, fra Gjestal og kjøpt på standen til Lappestua.
I tillegg er det noe bomullsblandingsgarn kjøpt hos Ronille (kjøpte 2 røde nøster til, men de er tatt i bruk alt :) ), og 2 nøster som vi fikk i overraskelsesgave :D



Her er 8 nøster Arwetta kjøpt hos Marit HB, og 8 nøster Babysilk, som var på tilbud (mer luksusgarn... hihi!)

6 kommentarer:

  1. Du handla jo meir enn meg, du! Eg kjøpte ikkje med meg noko av luksusgarnet, men eg tenker eg skal prøve det ved neste høve:)Det var ei flott helg, ja!

    SvarSlett
  2. Veldig koselig å treffe deg! Bra du fikk bruk for garnvinde og hespetre, da, så dro jeg det ikke med forgjeves. Mye flott garn du har kjøpt og du fikk jammen strikket en god del også.

    SvarSlett
  3. Takk for sist! Så hyggelig å møte en ung dame som er så flink å strikke! Jeg beundrer tålmodigheta og farta di!
    Du har litt av en produksjon! Skal tro hva det er jeg gjør feil siden jeg ikke rekker "noe".... "Luksusgarn" kjøper du nok flere ganger. Slike kjøp blir fort en vane! Strikk noe til deg selv av garnet eller til en du vet setter pris på det!

    SvarSlett
  4. Hei og takk for sist!!!Det var så koselig å dele hytte med deg, jamen var du tøff som kom uten å kjenne noen også! Jeg er glad du koste deg! Det var en fantastisk helg, og både Ragnhild og jeg har holdt av helgen til neste år også, for dette vil vi ikke gå glipp av!

    Vi snakkes!
    klems :D

    SvarSlett
  5. Hei! Eg har ei utfordring til deg i bloggen min:)

    SvarSlett
  6. Hei, og takk for kommentar på bloggen. Har ikke sett den før idag, men har fått ordna innstillingene sånn jeg får mail når noen kommenterer nå. Hehe. Lærer stadig. Føler det ikke er så mange på vår alder som strikker nei, men blir stadig noen flere :) Strikking er kult!! Kanskje vi møtes ja :) Men du er nok på et veldig høyere nivå enn meg :P Klem

    SvarSlett