onsdag 2. september 2009

Håndarbeidet som spilte en rolle i vårt bryllup

Siste prosjektet mitt, var boleroen jeg brukte i bryllupet. Jeg brukte denne oppskriften fra garnstudio.no :
http://www.garnstudio.com/drops/mag/105/14/14-2.jpg
men siden jeg var redd for at det skulle blir veldig varmt, som tidligere i sommer, strikket jeg den i Tuva bomullsgarn fra Europris. Strikkefastheten skulle stemme, men det var jo svært forskjellig garn, så var spent på resultet. Men jeg synes det ble ganske bra:

















Jeg heklet også serviettringer til alle gjestene:












(må komme tilbake til bilde av de ferdige, dette er jo under produksjonen. 140 heklede blomster, 70 små og 70 store, pluss selve "ringen" - mye arbeid, men det ble pent, så det var absolutt verdt det :) )

I tilligg sydde jeg dukene, i det blanke sjokoladefargede stoffet til Jysk (bilde kommer), og 2 lange spisebrikker til hvert bord i stoffet "Elegant", også fra Jysk (bilde kommer).

Bordet ble akkurat slik som jeg forestilte meg, så alt arbeidet var uten tvil ikke bortkastet :D

3 kommentarer:

  1. Så fint at du har fått deg blogg da.
    Boleroen var skikkelig fin på deg, lekker brud ja.
    At du heklet serviettringer til gjestene var vel litt i overkant, hihi. Lat jeg.

    SvarSlett
  2. Hæ? Håndhekla serviettringer til gjestene? *dån*
    Du var en nydelig brud. Fin bolero :-)

    SvarSlett
  3. Jeg venter spent på å se bedre bilder av servietter og duk. Boleroen var også kjempefin. Hvordan har du fått tid til alt? Det ser ut som evighetsprosjekt!

    SvarSlett